Do kraja iduće godine trebalo bi utihnuti trenutno najveće gradilište u zemlji. Bit će do tada, naime, dupliran most na Mirni i vijadukt na Limu, izgrađena autocesta do Matulja, a otvorenje obnovljene prve cijevi tunela Učka očekuje se već sredinom rujna, objavio je HRT u jučerašnjem prilogu.
Starom cijevi tunela Učka, koja se u potpunosti obnavlja kako bi zadovoljila visoke prometne standarde, ponovno će se moći prolaziti već u rujnu, kada će konačno promet biti raspoređen u obje cijevi, obnovljenu staru i novoizgrađenu.
– Ukupno je tijekom deset mjeseci bilo angažirano 400 ljudi i 54
podizvođača. Radilo se stalno u dvije, a povremeno i u trećoj smjeni,
kazao je Luka Rigo, inženjer gradilišta, za HRT.
Promet na dionici tunel Učka – Matulji tek je povremeno usporen. Nema više duljih čekanja ni semafora. Trasa punog profila autoceste od tunela do Matulja ucrtana je u prostorne planove još 60-ih godina prošlog stoljeća.
– I dalje vjerujemo da ćemo do kraja 2026. uspjeti otvoriti ovu, tada najmoderniju dionicu autoceste u Hrvatskoj, koja će spajati Istru s Kvarnerom i omogućiti putovanje od Pule do Zagreba za manje od dva i pol sata, istaknuo je Christian Santaleza, tehnički direktor Bina Istre.
Paralelno s time planira se otvoriti i novi most na Mirni te vijadukt Limska Draga. Projekt ukupne vrijednosti 200 milijuna eura označit će završetak izgradnje Istarskog ipsilona, započete još 1981. godine.